Ebben a
félévben ugyebár két szakot csinálok egyszerre, csakhogy ne unatkozzak. Nappali
képzésben a mestert, levelezősként pedig a logopédiát. Hétfőtől szerdáig vannak
nagyrészt a mesteres óráim, hétköznap délutánonként, meg hétvégente pedig a
logopédiások. Mivel reggeltől estig, hétfőtől péntekig, vagy szombatig
előadásokat hallgatok, meg könyvtárazok, így novemberre már kicsit ki vagyok
fáradva, de még csak most kezdődik a java! A vizsgaidőszak elejére kell ugyanis
a beadandók többségét megírni (mind a kettő szakra), és ez a határidő vészesen
közeleg…
Ezt egyfajta tájékoztatásképpen
(nem is erről akartam írni), hanem a tegnap délutáni óráról, ami nagyon
tetszett.
Először is
felírta a Tanárnő, hogy „FOGYATÉKOS” és buzdított minket, hogy mondjuk bátran,
mi jut erről eszünkbe. A „bedobott” szavakat ő felírta a táblára, csak néhányat
ezek közül példaként: sérült, akadályozott, stigmatizáció, szégyen,
esélyegyenlőség, szégyen…, csupa negatív tartalmú szavak. Ezután
levetített nekünk egy kisfilmet, amiben egy fogyatékos, kéz és láb nélküli
fiatal srác tartott előadást. Átjött ezalatt a rövid idő alatt a fiúnak a
karakteres, megfogó személyisége, pozitív életszemlélete, a küzdeni akarása.
Kicsit hatásvadász kisfilm volt, de azt hiszem sokaknak ütött. (Engem például
elgondolkodtatott, hogy ki is igazán a fogyatékos? Ez a fiú tényleg egy sérült
testben él, de vajon nem az-e a fogyatékos, akinek a lelke betegebb? Ki ébreszt
mégis az emberben nagyon szánalmat? Hogy van ez?) Miután megnéztük ezt, újra
megkért minket a Tanárnő, hogy most mondjunk olyan szavakat, ami
eszünkbe jut a fogyatékosságról, ő ugyanúgy felírta ezeket a táblára, egy másik
oszlopba. Ilyenek „születtek”: kitartás, erő, küzdeni vágyás, empátia,
segítség, remény, optimista hozzáállás… Majd kicsit hátrébb állt a táblától
és végignéztük mi is, a kisfilm előtti asszociációkat és az utána felírtakat- a
negatív és a pozitív oszlopot. Mi történt közbe? Megnéztünk egy kisfilmet, ami
érzelmeket keltett bennünk, megszűnt az általánosítás és itt van az, ami valójában
a mi feladatunk, kötelességünk, hogy a személyt, az egyént nézzük, és
így is álljunk hozzájuk!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése