2012. november 19., hétfő

Órai feladatok


Hát igen. Vannak a „szokványosnak” mondható írásbeli beadandó munkák, meg az olyanok, amik némi kreativitást igényelnek. Az utóbbiak, bár általában több időbe telik a megírásuk, de mégis ezekhez nagyobb kedvvel állok hozzá.
Az egyik ilyen, a hétfő délelőtti óránk, ami nem régóta van. Itt két feltétele van a tárgy teljesítésének. Az egyik, hogy egy választott témát párban dolgozzunk fel és mutassuk be és különböző interaktív feladatokkal segítsük a többieket az elmélyülésben. A másik pedig, hogy az órán tárgyalt két témára a szakirodalmakkal összevetve reflektáljunk- szintén párban. Ezt lehet ppt segítségével, portfóliót, kisvideót készítve vagy blogot írva. No, mi Ildivel a blogot választottuk. Ennek megfelelően minden hétfő délután bevetjük magunkat a könyvtárba, elolvassuk a szakirodalmakat       és próbálunk valamit alkotni. Jó kis feladat, tényleg, csak van, amikor nem jön az a fránya ihlet, illetve nehéz bizonyos neveléstudományi aktuális problémákról vagy jelenségekről írni, ezekre reflektálni…
            A másik ilyen különlegesebb feladatunk az az egyik logós tárgyra kell. 10 oldalban be kell mutatnunk valamilyen beszédhibásokkal foglalkozó honlapot, vagy lehet olyan híres ember bemutatni, aki szintén beszédhibával küzdött, vagy híres logopédust, lehet önkéntes munkát végezni és erről írni, illetve a tárgy előadója ajánlott egy olyan lehetőséget, ami valóban nem túl egyszerű. Ez pedig az, hogy egy kis ideig beszédhibásként kell viselkednünk (olyan helyen, ahol nem ismernek), és azt kell megfigyelni, elemezni, hogy az ismeretlen emberek, hogyan reagálnak például arra, hogyha egy dadogó személy van előttük a sorban a boltban. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése